fredag 17 maj 2013

Inför Göteborgsvarvet

Svårt att veta hur jag skall vinkla det här inlägget. Å ena sidan har jag 13 km löpning i kroppen den senaste dryga månaden (efter maran i Wien) och det väntas lätt värmebölja imorgon vilket passar mig oerhört illa. Å andra sidan har jag under drygt ett år byggt upp en grundfysik vars motstycke jag aldrig ståtat med tidigare i vuxen ålder.

När jag funderar i termer av turistlopp och befarat misslyckande handlar det inte om att inte ta sig i mål eller liknande. Vi snackar liksom "bara en halvmara" och jag ser ju knappt längre distansen som ett långpass vilket är sjukt när man ställer "utmaningen" i perspektiv mot hur jag såg på en halvmara för drygt ett år sedan.

Istället är det sluttiden som jag befarar kan bli tämligen medioker i jämförelse med vad jag presterade på Marsloppet för två månader sedan. Men vem bryr sig egentligen? Göteborgsvarvet är en folkfest och blir det ett turistlopp så får det väl bli det!

Jag kommer prova att gå ut i fart för personligt rekord på distansen (skulle gärna vilja se ca 22:30 på klockan efter 5 km) men märker jag att det känns för tufft tänker jag växla ner farten redan efter några kilometer och bara njuta av evenemanget. Ett mycket troligt scenario med den bedrövliga förberedelseperioden inpå loppet i åtanke.

Personliga halvmara-rekordet som jag skulle vilja (men knappast kommer kunna) slå: 1:37:52
Startnummer: 18034
Starttid: 13:42
Förmodad resultatlänk: Här

Bil upp till Göteborg imorgon, småsnacka lite med bekanta, in och göra jobbet och sen hemfärd. Som en dag på jobbet faktiskt och så är det ju nästan, men med LITE mer publik än vanligt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar