tisdag 5 februari 2013

Träningsweekend i Enköping bokad

Efter ett långt brickpass i söndags där jag till sist gick så tom på energi att jag fick stänga av löpbandet 3 km tidigare än vanligt har kroppen inte riktigt gått att känna igen. Jag har lovat mig själv att lyssna på signalerna även om jag den här gången är nästan säker på att jag är lite för försiktig. Istället för planerad träning både måndag och tisdag har det blivit vila. Lite stressande faktiskt!

Men..jag har iaf kommit till beslut runt skidträningsupplägget kommande två veckor. Varvbana på konstsnö i Varberg lät inte alls kul så istället inkvarterar jag mig hos min självutnämnde manager utanför Enköping till helgen och kör ett mini-camp längdskidor. Planen är att köra upp efter jobbet på fredagskvällen och sedan hinna få till två pass på lördagen och ett på söndagen.

Min självutnämnde manager höll länge en undanskymd profil och valde t ex bort vätskelangning på Lidingöloppet för ett VIP-event på annan ort samtidigt som han skyllde på nervositet vid tävlingar. Några sponsorkontrakt eller andra förmåner såg man aldrig röken av och vid frågor kring ämnet blev det bara avvärjande svar.

Men de sista veckorna har han börjat leverera. Först dök det upp blåbärssoppa till frukosten inför Intersportloppet och nu har han ordnat med inkvartering i Enköping. Det tar sig!

Managern återkommer ofta till att han har gedigen Vasaloppserfarenhet som sträcker sig tillbaka till 2005 och går gärna klädd i ett bevis på att han faktiskt vid ett tillfälle tog sig igenom loppet. Här har vi honom infångad på en vätskekontroll (inomhus...) i Sälen med okänd sportdryck i glaset:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar