lördag 16 mars 2013

Inför GbgVarvets Seedningslopp i Hbg

Visst fasen! Jag ska ju tävla imorgon - det lär ju gå helt åt skogen!!!

Sannolikt är det årets minst prioriterade lopp ifrån min sida och förberedelserna har varit bedrövliga. Det var först i förra veckan jag började löpträna lite försiktigt igen efter ungefär en månads uppehåll. Jag är sent på det inför Vienna City Marathon och får se morgondagens 10 km som ett bra fart-träningspass inför större uppgifter.

Senare i år har jag som mål att gå under 45 minuter på milen men det lär jag inte vara i närheten av imorgon. Klarar jag gå under 47 minuter är jag riktigt nöjd, inte minst eftersom gränsen går där för när faktorn som tiden multipliceras med i seedningen ökar från 2,3 till 2,45.

Förmodligen ligger min kapacitet just nu på just ungefär 47 +/- 1 min och det kan ju, om inte annat, vara intressant att ha ett startvärde precis i början av säsongen att jämföra sig mot för ytterligare ett antal millöpningar lär det ju bli i år...

Testloppet i måndags gav tiden 49:31 och då gav jag åtminstone 95%. Den banan var lite tyngre än vad som väntar imorgon och med den lilla genomköraren i kroppen samt lite tävlingsfokus och vettiga ryggar skall jag alltså kunna komma ner en liten bit bara jag inte går ut för hårt. Men ner mot 45 är alltså inte realistiskt. Den här gången.

Start kl 11:00 utanför Idrottens Hus i Helsingborg. En flack bana utlovas och jag preppar med en stor tallrik havregrynsgröt.

Race Report imorgon kväll. Tävling är ändå tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar