måndag 18 mars 2013

Vasaloppsminnen

Målgesten? För mig var det givet. Snyggaste passagen över mållinjen ever stod Björn Lind för under OS i Turin 2006. De sista milen var det en av få saker jag kunde fokusera på, väl framme skulle en skida upp i luften och armarna i skyn. Att jag sedan lyckade hänga ut tungan därtill måste räknas som en schysst bonus!

Björn Lind?
Rickard Alfredsson?
Annars består ju minnena ifrån Vasaloppet till stor del av det tröstlösa saxandet uppför backarna till följd av de bakhala skidorna. Jag vet inte riktigt hur det gick till men på något vis lyckades jag uppbringa en glad min i ett sådant uppförslut när jag fick syn på en kamera (notera hur personerna i bakgrunden behagligt kan diagonala).


I dagarna damp också årets skidmedalj från Lugi Skidklubb ned i brevlådan som ett sista definitivt bevis på att jag faktiskt tog mig i mål. "Årets lugimedalj inspirerades av en med konstnärliga anspråk falskmyntad nidbild av vår nuvarande regent med ett landsomfattande sökande efter falska kronor som följd".


Nu stänger vi årets vintersäsong helt och fokuserar på sommaren. Man skulle bara önska att vädergudarna också kunde tänka så!

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul med Lugis medaljer - jag fick deras 100-års plakett - STORT! Har sagt flera gånger att årets väder inte gynnar Vätternträningen. Kollade i min träningsdagbok och hade vid kommande helg förra året avlagt nästan 20 mil på cykel utomhus. Går ju liksom inte i år - och i alla fall inte idag. //Vasaloppan

    SvaraRadera
  2. Märkligt väder. Har inte köpt hoj än, det känns liksom inte lönt när man kollar in tvåveckorsprognosen som bara förkunnar kyla, kyla, kyla.

    SvaraRadera