torsdag 20 december 2012

12 dagar i sträck - nu vila

Har lovat mig själv att lyssna på kroppen och ikväll har jag varken ork eller lust att ge mig ut på det där rullskidspasset som fanns intecknat i kalendern. 12 raka dagar med träning fördelade på 16 konditionspass fick tydligen räcka. Jag flyttar rullorna tills på fredag och stryker den vilodagen istället.

Till helgen blir det event i form av Christmas in Häckeberga. En långlöpning arrangerad av Stigarna på knappa tre mil längs yttervarvet runt Häckebergasjön. I skrivande stund är 23 pers anmälda. Den övriga träningen till helgen beror på hur mkt löprundan sliter på kroppen - ett långpass nu är oavsett vilket välbehövligt, jag behöver lite prepp inför halvmaran Änglamark Nytårsløb i Köpenhamn på Nyårsafton som jag råkade anmäla mig till för en tid sedan...

Kan det ha varit locktexten: "Efter løbet kan du ønske godt nytår til alle dine løbevenner med champagne og kransekage..." som fick mig på fall? Så är det sannolikt.

I övrigt bevakas vädret i Småland i mellandagarna. Hoppas kunna åka upp dit och knipa några skidmil men det kräver minusgrader och snö och jag tycker prognoserna har pekat på alla möjliga väderlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar