söndag 8 juli 2012

Avbruten cykling igen

Som jag misstänkte igår så är något fel. Efter 10 minuter av dagens cykelpass låg jag på en puls som jag ska ha efter tidigast 45 minuter. Då hade jag ändå redan saktat ned och lagt mig på en 5-7 lägre antal varv per minut i trampet. Efter 20 minuter klev jag av och när man kikar på passets data hade jag samma snittpuls idag som i måndags fastän jag körde med högre varvtal/minut och samma motstånd en hel timme längre då.

Det innebär att jag tvingats kliva av cykeln två ggr under denna träningsperiod efter 20 minuter vilket i sin tur gör att jag tappat bort två timmars planerad träning. Efter halva träningsperioden har jag avverkat ca 10 h jämfört med de planerade 12 h. Ingen katastrof på något vis. Däremot lär inte träningsmängden jämfört med föregående period (17 h) öka (första gången hittills) eftersom det snart är långledigt ifrån alla former av träning. Kanske lika bra det så att jag på allvar lyckas bli av med den skit som tror att min kropp är en trivsam tebjudning där man gärna stannar kvar länge runt bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar