söndag 29 juli 2012

Tveksam återstart

Juli blir ingen månad att stolt skriva hem om direkt. Den sega Kievsjukan följdes upp av en alldeles grymt trevlig semesterresa ombord på en båt längs den kroatiska kustremsan. På tok för många öl för att vara hälsosamt men massor med laddade batterier. Här en stunds vila på Dubrovniks ringmur:


Veckan som passerat därefter var tänkt att ägnas åt ganska tuff löpträning men det tokvarma vädret följt av rejäla ryggskottskänningar har tvingat mig att släppa rejält på ambitionsnivån. Den sega förkylningen tycks iaf äntligen vara utläkt om man nu ska hitta något positivt med den långa viloperioden.

Tre korta och ganska försiktiga löppass har det trots allt blivit. 5 km slätt i måndags, 6 km slätt i torsdags och 5 km terräng igår (lördag). Lördagspasset var tänkt att bli en rejäl långrunda men smärtorna skar som knivar i ryggslutet och jag vågade inte fortsätta. Idag, söndag, känns det klart bättre i ryggen och chansen känns just nu god att jag åter skall kunna hoppa in i mitt ordinare träningsschema den kommande veckan. Testade därtill motionscykeln i 50 min under söndagskvällen och kunde genömföra det passet utan att störas av ryggsmärtor.

Dessutom börjar jag jobba i slutet av veckan och mer fasta rutiner främjar träningen. För det är hög tid att få till en skärpning nu med bara några veckor kvar till Malmö halvmarathon! Kosten måste läggas om, alkoholintaget bromsas och träningsmängden måste mångdubblas. Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar