söndag 6 maj 2012

Den ultimata toalettlektyren

Fick ett tips för några veckor sedan av signaturen Vasaloppan om en tidning som jag bara MÅSTE se till att skaffa mig i jakten på en Svensk Klassiker. Det tog några veckor innan jag kom förbi en välsorterad tidningshandlare men sedan en tid tillbaka finns Klassikermagasinet nu i min ägo.


På 116 härliga och inspirerande sidor, komponerade av redaktionerna på Runners World, Kadens och Vasalöparen, går man igenom precis alla frågeställningar som en motionär med siktet inställt på en eller flera av tävlingarna kan tänkas grubbla över.


Tidningen gör sig alldeles utmärkt som toalettlektyr just eftersom att det bara är att slå upp en sida på måfå och läsa en av de korta men väldigt faktaspäckande artiklarna. Många härliga bilder, massor med tips och så många skopor med motionspassion att man blir alldeles vimmelkantig.

Mitt råd blir köp! Priset är klart överkomliga 79 sek och för den som vill går den även att köpa till iPad.

Dags nu att hoppa i träningskläderna och bege sig till gymmet för en timme på cykeln. Trots det långa loppet igår som sitter lite i låren känner jag mig pigg och stark och hoppas att jag ska överleva mitt hittills längsta cykelpass. Fjärde passet denna veckan efter förkylningen precis som planerat - kan inte vara annat än nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar