torsdag 24 maj 2012

Sista finslipning inför premiären

Sista passet innan första loppet och veckans andra (av två möjliga) kanonbesked! För första gången sedan jag gick upp på 60 min motionscykling spräckte jag vallen 33 km/h (33,1 tom!). Sättet jag gjorde det på var kanske det allra viktigaste - helt utan spurt och utpumpning och pulsen genom hela rundan under 160.

Vid målgången fanns så mkt sparat att jag nu är säker på att kapacitet finns för att öka på med 10 min ytterligare med start nästa vecka då nästa träningsperiod startar. Men först ska jag som sagt ta mig igenom satsningens tävlingspremiär på söndag.

Var idag i kontakt med arrangören uppe i Karlskrona eftersom jag hade en praktisk fråga och fick reda på att deltagarantalet ökat med 150% jämfört med förra årets premiärversion av loppet. Kul! Dessutom kanske jag inte behöver vara så orolig längre nu över att komma sist bland herrarna när så många fler är med och tävlar. Kikar man i förra årets resultatlistor och jämför med mina terrängmilstider så var den risken uppenbar men nu borde jag som sagt kunna andas ut förutsatt att jag är frisk osv.

Två heldagars vila väntar. Sen är det bara att ösa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar