lördag 26 maj 2012

Nervigt? Njaeäää...

Nej. Nervös känner jag mig inte inför årspremiären. Jag tror mig ha ovanligt bra koll på var jag står kapacitetsmässigt inför morgondagen. Tyvärr är jag inte riktigt så bra som jag hade hoppats så här i slutet av tredje träningsperioden och det är inte rimligt att tro att jag ska göra terrängmilen i Rosenholmsterrängen utanför Karlskrona imorgon under 50 min vilket för några månader sedan var målsättningen. Målet sätts istället till att gå under 52 min blankt vilket skulle innebära ett årsbästa med ungefär en halv minut.

Tanken är att gå ut i ca 5-tempo första 1,5 km och därefter ta det försiktigt i banans värsta backe. Sedan tar jag resten på känsla. En lagom avancerad plan... :)

Är man någorlunda pigg vid stigningen efter 6,5 km ser det ut som att det går att dundra på rätt bra under loppets sista tredjedel. Det gäller att våga satsa hårt där även om det känns jobbigt och en bit återstår av loppet. Det värsta är definitivt avklarat då.

Banprofilen igen:


Det är loppatmosfären och två heldagars vila som ska driva mig till årsbästa. Rapport om utfallet torde hinna skrivas under söndagskvällen.

Nu kör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar