torsdag 3 maj 2012

I´m back!

Bye bye säger vi till den förkylningen! Redan när jag vaknade på morgonen kände jag att halsont och snuva nästan var ett minne blott och med tanke på hur väl jag lyckades hålla ihop dagens backintervaller på Kinesiska Muren i Helsingborg får man ju konstatera att förkylningen inte länge är ett störningsmoment. Weeeeeeeeeee!

Uppjoggen var tveklöst höjdpunkten på turen. I lagom glidtempo längs strandpromenaden som var alldeles fyllbelagd med solande, glassätande och lívsnjutande skåningar i sommarvärmen. Kändes helt absurt men ofantligt gött. Vilket fantastiskt väder!

Upp på 9*200m-intervaller i uppförsbacke denna gång och utvecklingen går fortsatt framåt:

05 april (sek): 50-50-50-54-56-57-59
17 april (sek): 50-51-51-51-51-52-51-52
03 maj  (sek): 50-50-51-51-49-49-51-52-53

Alex drabbades tyvärr av förhinder men dyker förhoppningsvis upp nästa gång. Det borde stressa honom något att senast vi sprang ihop var det 6*200m i samma backe...

Imorgon (fredag) blir det vila och på lördag siktar jag in mig på årets hittills längsta intervallrunda. Går allt som tänkt lufsar jag runt ett halvt Lidingölopp (15 km) i Bokis i behagligt tempo. Som det känns just nu är det en större portion längtan än fruktan i förberedelsetankarna men det hinner säkert svänga innan start. 15 km kuperad löpning är långt i min värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar