onsdag 13 juni 2012

Cykelladdning inför tvåmilen

Imorgon är det lite av en examensvarning eftersom jag då ger mig på att försöka knäcka två varv på Bokskogens milslinga. Det är inte distansen som direkt skrämmer mig; jag har ju under de senaste två veckorna löpt åtskilliga mil och haft långdistanspass på såväl 14 som 17 km. Det är istället backarna på andra hälften av slingan som skall bestigas för andra gången under den sista fjärdedelen av morgondagens lopp som jag fruktar. Urk!

Kanske lite korkat att ladda med backintervaller igår och 70 minuter motionscykel idag? Å andra sidan så har man ju en mils löpning i kroppen när man ger sig på de två avslutande milen ute på Lidingö den sista helgen i september. Jag får helt enkelt se det som verklighetsnära träning...

Cyklingen idag var nästan en kopia av passet för två veckor sedan. Jag lyckades ta mig fram marginellt längre 37,53 km vs. 37,45 km med precis samma medelpuls (133). Farten en liten bit över 32 km/h och jag avstod helt spurt för att spara lite på låren tills imorgon. Det var verkligen befriande att känna att cykelpasset i helgen som gick var ett "bottennappsundantag" och att den svaga insatsen säkert berodde på att det var femte passet under min hittills tuffaste träningsvecka.

Vad spännande det ska bli att löpa långt imorgon - det näst längsta loppet någonsin i mitt liv faktiskt. Hoppas kroppen håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar