torsdag 16 augusti 2012

Ute och cyklar?

Nej, inte alls. Cykelpassen kör jag inomhus fram tills i vår. Generellt tar jag inte så allvarligt på dem och stryker gärna ner eller bort dem om kroppen inte svarar -  de finns mest där för att jag inte tror att kroppen orkar med enbart löpträning och för att jag fått en fix idé om att de kan ge mig en liten fördel när det är dags att börja cykla "på riktigt". Veckans pass hade åkt lite rutschkana fram och tillbaka i veckokalendern men ikväll blev det av. Dock strök jag bort en tredjedel och körde bara i en timme istället för 1:30. Ikväll fanns visserligen krafterna där för att fixa hela passet men jag valde att spara lite på benen inför helgens träning och hann därmed med drygt 31,5 km utan att förta mig.

På cykeln satt jag och blev sugen på fruktsallad, glass och flädersaft. Skumt - men det är sånt som händer ibland. Så efter dusch och ombyte blev det en svängom ner till affären för att köpa frukt. Banan, äpple, vindruvor, ananas och kiwi. Jordgubbsglass blev det som tillbehör så att jag inte skulle behöva känna mig onödigt nyttig men tyvärr hittade jag ingen flädersaft och körde exotisk nektar istället. Inte förrän jag ätit mig mätt (och fått mkt kvar) upptäckte jag att jag glömt bort att kasta i kiwin i salladen vilket jag kanske borde upptäckt när jag rörde runt med min sydafrikanska träslev i skålen:


Det mest akuta behovet stillades iaf och jag kan krypa till kojs nöjd. Märkligt förresten, när jag är sämre tränad längtar jag bara efter pizza, hamburgare och läsk - hela det suget är nu ersatt av längtan efter grovt bröd, frukter och en massa annat hälsolarv - ska vi ta det som ett tecken på att formen är på ingång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar