torsdag 30 augusti 2012

Sega insatser

Efter ett hällregn av rekordnoteringar och praktfina insatser kom en reaktion i resultaten nu i mitten av veckan. Inte undra på det - jag har ju taktat upp träningsvolymen en del och kan inte förvänta mig supersvar från kroppen hela tiden.

Onsdag

Näst sista planerade backintervallpasset innan LL. Redan under uppjoggen hade jag det riktigt kämpigt med att hålla 5:30 tempo. Kroppen var pigg och glad med undantag av benen som var helt möra och alldeles hopplösa att lyckas få i förflyttning. Inte kul när det är just de stackarna som får jobba rätt hårt i den där backen.

Jag är nöjd och stolt över att jag pressade mig igenom passet även om det kändes rätt motigt. Redan på andra intervallen gled jag över 50 sek och det har inte hänt sedan i våras... Då förstår man att det var tungt. Riktigt tungt.

Torsdag

Simhallen. Nästan alla banor var upptagna av simträning och vi motionärer fick nöja oss med två 25 m-banor. Uselt. Tappade helt inspirationen när man fick trängas och hålla mer fokus på medsimmare än sig själv.

Tekniken kändes riktigt kass första 400 m innan jag hittade lite mer rätt. Någonstans i mitten tappade jag räkningen på bassänglängderna och det är mycket sannolikt att jag simmade 50 m för långt - den riktigt svaga tiden tyder iaf på det (nästan 39 min - gick det verkligen så långsamt?).

Det kändes som att simning över 25-längder inte gav någonting utan det enda man pysslade med var att vända på skutan mest hela tiden. Nu vet jag iaf att det inte är någon större mening med att besöka simhallen på torsdagskvällarna. Nästan bortslängd tid.

Framåt

Superkul helg väntar tillsammans med barndomskompisarna. Vi har vår årliga idrottshelg första helgen i september varje år. Samma fyra tvåmannalag tävlar mot varandra i en ny sport år efter år. Tidigare har det varit strandfotboll, tennis och pingis. I år väntar en femkamp.

Minst lika viktigt är prisbordet med sponsorpriser samt påkkern på kvällen. Avfärd redan imorgon kväll och hemkomst söndag. Mer rapportering då och förhoppningsvis lite bilder. Och ja...träningsväskan hänger med - femkampen innehåller få konditionsmoment så jag smyger nog iväg på en löprunda på lördagsmorgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar