onsdag 14 november 2012

Fy 17!

Rubriken skulle kunna anspela på en viss herr Ibrahimovic och den show han bjöd på ikväll men sååå många mål gjorde han trots allt inte. Istället är det ett konstaterande om att jag passerat en ny milstolpe när jag idag för första gången lyckades väga in mig på en viktnedgång större än 17 kg sedan i januari. Jag gjorde en invägning ett par veckor efter nyår och vägde då 88,5 pannor. Exakt 8 veckor senare hade jag via förbättrad kosthållning och långpromenader gått ner nästan 11 kg. Därefter har träningen, med start i mars, fått göra sitt utan att jag bekymrat mig särskilt mycket över vare sig vikten eller kostintaget. I morse vägde jag in mig på 71,4 kg. Otroligt!

Därmed finns det några kilos utrymme att fylla ut med en riktig kolhydratladdning inför maran. Jag har inte på något vis läst in mig på ämnet utan kör det mest för stämningens skull och fokus blir till 100% på att käka mycket pasta.

Dagens pass rullskidor får nog också bli det sista träningspasset innan loppet. Egentligen hade jag tänkt mig en kortkort löprunda imorgon men jag kände mig lite sliten på rullorna idag och tror en extra vilodag gör större nytta än 3 km löpning imorgon. 12 km på rullorna blev det i ovanligt vindstilla förhållanden och det hela var över på 1:05 h. Tyckte jag tog det halvlugnt hela vägen men eftersom jag inte kört egna distanspass tidigare i så goda väderförhållanden sedan jag lärde mig balansera ordentligt blev det ändå rekordsnitttempo med råge, 5:27/km.

Att jag var sliten idag köper jag alla dagar i veckan. Usel kostuppladdning och med detta pass inräknat åtta träningspass på fem dagar (eller tretton pass på elva dagar om man drar ut kalendern lite). Det är en ny nivå av träningsvolym och det måste komma lite reaktioner på det. Nu har jag tre heldagars vila innan loppet och det borde räcka för att locka fram spring i benen? På söndag vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar