lördag 17 november 2012

Inför Divina Pastora Marathon Valencia

På plats i Valencia där det andra och sista av 2012s två stora mål står för dörren och här ses jag posera vid området för nummerlappsutdelningen där också starten och målgången äger rum imorgon.


Under veckan som passerat har nervositeten i jämförelse med känslan inför LL varit betydligt mer påtaglig. Sannolikt beror det på att jag alltid fantiserat om att vara tillräckligt tränad för att ge mig på en mara och nu plötsligt är jag där.

Målbilden är egentligen enkel. Jag är stolt om jag tar mig i mål och jag är nöjd om jag går under 4h. Beslutet har därtill fattats att satsa på bästa möjliga tid utan att fega vilket verkligen kan leda till en kollaps tidsmässigt om jag tar slut inför sista milen men är det min dag kan jag kanske istället överraska positivt tidsmässigt?

De två orosmomenten för stunden:

#1 Upptäckte att pulsklockan var igång när jag öppnade packningen. Något hade stött till den. Förhoppningsvis räcker batteriet ändå, det beror på när den fick stöten?

#2 Inga säkerhetsnålar till nummerlappen. Jag missade att de låg på separat ställe vid nummerlappsutlämningen.

Inga allvarliga saker således. Ett enkelt liv.

De avslutande förberedelserna har gått enligt plan. Hela kvartetten möttes upp hos Jörgen igår kväll för pastaparty och försnack. Särskilt sent blev det såklart inte eftersom vi skulle lämna Jörgens lya 04:10 på morgonen och efter en händelselös flygresa kom vi till Alicante.

Under lunchen resonerade vi runt transportalternativen och det slutade med att vi fastnade för hyrbil. Jag blev chaffis efter att ha redogjort för tveksamma meriter ifrån Sydafrika och Nya Zeeland och det kan ju direkt sägas att spansk trafik en lördag vid lunchtid på avgiftsbelagd motorväg nästan var för lugnt.

Mitt inne i Valencia hade jag det lite kämpigare i stora rondeller utan filer där djungelns lag delvis rådde men efter att kört den norska varianten (flera varv) i några av dem kom jag oftast ut i rätt riktning.

Nu ska vi ut i Valencianatten och hitta en sista laddning pasta. Det blir tidig läggning, loppet startar nämligen redan 09:00.

Startnummer: 5213

Tror inte det går att följa loppet mer än på spansk radio. Däremot lär väl resultaten (i bästa fall) komma upp på loppets hemsida.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar