måndag 12 november 2012

Lätt som en fjäder!

Maraveckan är här och nu lär jag väl låta den här korta inspirationsrullen (framtagen inför maran i Valencia 2012), som jag hittade för en tid sedan på tuben, få rulla några varv på skärmen varje kväll bara för att trissa upp stämningen:



I bilen på vägen till jobbet idag bestämde jag mig för att loppets mantra för min del ska bli: "Lätt som en fjäder". Varje gång det känns jobbigt och hela tiden när det känns enkelt ska jag upprepa den frasen i huvudet. Lätt som en fjäder, lätt som en fjäder, lätt som en...

Träningspassen den här veckan hålls generellt kortare än vanligt och löppassen hålls extra lugna och extra korta. Jag körde t ex lite måndagscykling nere på gymmet ikväll men istället för de sedvanliga 90 minuterna höll jag den vanliga hastigheten (någonstans i intervallet 31-32 km/h) men klev av redan efter 40 minuter. Passet var det första på länge som inte kändes helt klockrent i kroppen men känslan var att det mer berodde på träningsmängden den senaste veckan än att något skulle vara fel.

Hoppas kunna trycka in en dubbel imorgon med simning före jobbet och löpning på kvällen. På onsdag har jag tänkt mig rullskidor och på torsdag en mycket kort sista löprunda. Därefter vila/resa under fre-lör. Sen race-time. That's it.

Lätt som en fjäder!

2 kommentarer:

  1. I mitt sällskap är du definitivt lätt som en fjäder. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Antar att det är den egna upplevda vikten vid 35 km som avgör mer än något annat. Skräckblandad förtjusning över helgen är känslan som härskar för stunden.

      Radera