torsdag 10 januari 2013

Avlys spårpatatrullens utryckning!

Brandförsvaret i Närke, den lokala spårpatrullen och Missing People. De låg säkert alla i beredskapsläge efter att jag aviserat att det var dags för vilselöpning i Örebro. Men jag hittade tillbaka till hotellet i mörkret utan några incidenter och om nu någon fortfarande ligger i beredskapsläge eller har ryckt ut så meddelas det härmed att krisläget kan avblåsas - mannen på bilden har återvänt till sitt hotellrum där han fotograferade sig innan rundan för att det skulle vara enkelt med signalementet vid eventuella efterspaningar!

T o m reflexvästen är numera för stor för min kropp
Höll mig till uppsatt strategi inledningsvis och följde Svartån österut, mot och igenom historiska Wadköping. Efter 3 km var det dessvärre slut på belysningen längs min väg och eftersom långa sträckor löptes på ren blankis vore det ren galenskap och fortsätta i den riktningen när man inte såg underlaget. Vände och tog istället en knix söderut längs en cykelväg som sedan åter svängde österut. När den cykelbanan tog slut fick det bli min vändplats och jag tog sikte "hemåt" mot centrala Örebro. Avslutade med en liten kringelikrok vid slottet för att komma upp i ett "helt kilometertal". 9 km blev det i glashala Örebro.

Eftersom jag vet att ett par närkingar följer satsningen blir det en karta över mina vägval. Första biten av rundan längs Svartån och genom Wadköping är garanterat spektakulär och vacker i ljuset sommartid och det finns en god mysighetsfaktor runt slottet. Nu såg man dock inte mycket och ett av mina få möten på cykelbanan var med ett par rådjur.


Efter en arbetsvecka "on the road" skall det förhoppningsvis finnas tid till kvalitetsträning hemmavid i helgen. Dessutom måste jag nog inhandla lite varma klädesplagg eftersom Intersportloppet från Oxberg till Mora nästa helg ser ut att gå i -20 grader enligt prognoserna...Brr...typ.

4 kommentarer:

  1. Ler med hela ansiktet när jag läser om din utforskning av Örebro. Känner igen mig Big Time med osäkerheten om man kommer att hitta hotellet igen. Jag meddelar alltid receptionisten åt vilket håll jag tänker springa och denna tittar ALLTID undrande på mig, med den där "skiter-väl-jag-i-blicken". Drog iväg på en hemtam runda i morse längs stranden i Kapstaden, 10 km som jag avverkat mååånga gånger förr. Mysigt med morgonsol och kortbyxor. /Vasaloppan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltid njuta av övriga hotellgästers avundsjuka och ångestfyllda blickar - det vet att de också borde tagit tillfället i akt men är istället på väg ned i lobbyn för ett par öl och en skål jordnötter.

      Radera
  2. Herregud vad glad jag är att du hittad "hem" igen (det var jag som kom med den brighta iden med vilselöpning för ett par bloggar sedan... ;) ).
    Det är nästan lite kusligt hur lika vi är... Jag är med i blåbärsgruppen på Funbeat (Anders Axelsson). Bor utanför HBG (båda skåningar)... Åkte Intersportloppet förra året... Åker till Hundfjället i morgon...
    Hur som. Skicka ett meddelande på funbeat om du är sugen på lite sparring inför antingen Vasan eller Kalmar.
    / Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt Anders! Vi måste styra upp något. Finns ett blåbär till i Hbg som vi säkert kan lura med på en skidtur (om det kommer nån mer snö till Skåne) eller ett långpass löpning (de där som är svåra att motivera sig till på egen hand). Det är grymt peppande att snacka av sig med sådana som ligger inne med samma stora målsättning.

      Radera