lördag 12 januari 2013

Mina lopp 2013

Nu är min loppkalender till större delen spikad för 2013 och det blir en tävlingssäsong utöver det vanliga.

Fet stil innebär att jag är anmäld:

19/01 Intersportloppet 44 km
02/02 Husqvarna Ski Marathon 42 km*
10/02 Lövhultsloppet 40 km*
24/02 Vasaloppet Öppet Spår 90 km
07/04 Vårmara**
18/05 Gbg-Varvet 21 km
09/06 Sövde Halv Ironman***
14/06 Vätternrundan 300 km
06/07 Vansbro Halv Ironman
07/07 Vansbrosimmet 3 km

21/07 Malmösimmet OW 2 km***
04/08 Malmö Triathlon (Olympisk distans)***
17/08 Ironman Sweden Kalmar

* Ej anmäld, lär bara åka ett av dessa två skidlopp i Småland - beror lite på om jag lyckas lura med mig sällskap.
** Ej anmäld. Paris och Milano går denna dag och är de mest sannolika alternativen.
*** Ej anmäld men har svårt att se mig själv missa dessa höjdpunkter på "hemmaplan".

Prio A Ironman Sweden Kalmar.
Prio B Vasaloppet, Gbg-Varvet, Vätternrundan, Vansbro HIM.
Prio C Övriga.

Det lär bli ytterligare ett gäng lopp utöver dessa, alla i prio C. Korta löplopp finns det miljoner av och jag ställer säkert upp i några men jag kan även komma att komplettera upp med cykeltävlingar, OW-simningar och kortare triathlons (t ex Örserum).

Synpunkter? Visst ser det maffigt och kul ut?

6 kommentarer:

  1. Det ser ut som en rolig säsong.
    Då ses vi på en del tävlingar dessutom. Kul.
    Dessvärre lär jag få spö i de flesta, men det får jag leva med. Vansbrosimmet borde jag klå dig på tror jag, men du är grymt svårslagen när det kommer till löpning.

    SvaraRadera
  2. Du klår mig som sagt lätt/stort på Vansbrosimmet, Vansbro HIM borde däremot kunna resultera i en rafflande upploppsstrid kanske? Min cykelförmåga är ännu lite höljd i dunkel så det är svårt att veta vad som är realistiskt för mig att tro på tidsmässigt.

    SvaraRadera
  3. Kul kalender! Ser fram emot att följa dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir ett utmanande år och det viktigaste blir att inte glömma bort att ha kul på vägen. Blir det för tufft är det inte värre än att man stryker några C-tävlingar.

      Radera
  4. What???? Sövde i juni? Den har ju alltid gått Vansbrohelgen i juli. Kul plan och lycka till. //Vasaloppan i bushen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, flyttat i år. Sannolikt för att passa bättre in i triathlonkalendern och inte krocka med Vansbro HIM.

      Radera