torsdag 24 januari 2013

Crawlkurs - dilemma

Proppen ur, skulle man kunna säga...

Har tidigare redogjort för mina bekymmer med att få plats på en crawlkurs efter det att den tänkta personliga tränaren hoppat av. Plötsligt nu i veckan har proppen gått ur fullständigt och alternativen bara strömmar in så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, bara att jag måste bestämma mig snart.

Först jagade Jörgen fram en kontakt till mig som är engagerad i en sim-/triathlonklubb i Malmö men innan jag, pga Sälen-resan, kom loss till att ringa honom fick jag in ett annat tips ifrån signaturen Vasaloppan om en crawlkurs i Höör. Slängde snabbt iväg en mailförfrågan dit och fick en plats direkt - kursen kör igång redan nu på lördag! Snabbt och lätt - eller?

Fördelen med kursen i Höör är att den är billig och tycks hållas med en liten grupp. Nackdelen är att den går runt lunchtid på lördagar och att Höör är ganska way off för min del. Men jag hade bestämt mig för att ta den.

Idag när jag kom hem möttes jag dock av beskedet i mailkorgen att jag fått plats på en kurs i Helsingborg som jag stått i kö för med start nästa torsdag. Man kommer köra en återstart med åtta pers som missat de två första kurstillfällena.

Fördelen med kursen i Helsingborg är att jag jobbar i byn och att den går på torsdagskvällar, skulle alltså kunna kombinera den bra med jobbet. Nackdelen är att den kostar mer än dubbelt så mycket trots färre kurstillfällen och sannolikt kommer gå med större grupp och mindre individanpassning.

Oavsett val, torsdag eller söndag, kommer jag missa en del kurstillfällen pga andra förpliktelser. Så nu är frågan/alternativen:

1 Crawlkurs i Höör på lördagar?
2 Crawlkurs i Helsingborg på torsdagar?
3 Crawlkurs i Höör på lördagar OCH i Helsingborg på torsdagar?

Varför kan det aldrig vara enkelt? Med två kurser skulle jag känna mig mer säker på att faktiskt lyckas lära mig crawla, hmm...

2 kommentarer:

  1. Ett annat problem med olika kurser är om ledarna lär ut på olika sätt.
    Det finns lite olika skolor när det kommer till crawl har jag fått erfara och det kan krångla till det för dig i värsta fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger en klar poäng i det. Min tanke nu är att köra båda efter några dagars funderingar. Inleder med Höör idag (lör) och om jag inte får total avsmak kör jag Hbg på torsdag.

      Radera