tisdag 15 januari 2013

Vin i Wien

Knappt hann jag lägga ut min loppkalender för 2013 i ett blogginlägg innan planerna ändrades. Tanken var att ta mig an en vårmara den 7:e april i Paris eller Milano men det blev visst Vienna City Marathon (VCN) en vecka senare istället!

Bokat och klart! Vad hände?

Valencia-kollegan Tim hörde av sig i helgen på chatten. Vi dividerade lite fram och tillbaka och han satt med ofrånkomliga förpliktelser den tänkta mara-helgen. Kastade mig över en loppkalender i sann problemlösar-anda och slängde upp Wien i luften vilket var en boll Tim snabbt fångade.

Sedan drev Tim på och på någon vänster lyckades vi övertyga Jörgen också om Österrikes förträfflighet. Wien håller på att sälja slut på sina 9 000 startplatser enligt ett pressmeddelande men de tre gasellerna från Valencia har nu försäkrat sig om att de kommer vara på plats och joddla sig fram längs gatorna genom kulturens allra främsta högborg.

För de som inte vill lyssna till vårt joddlande eller springa drygt 42 km längs gatorna i Wien den 14:e april går det alldeles utmärkt att följa loppet via min rapportering här på bloggen. Då sparar man på såväl ben som trumhinnor och är ändå med på ett hörn. Ett schysst erbjudande tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar