onsdag 30 januari 2013

Stockholmsnatt

Härförleden rapporterade jag om min oro över att springa vilse i Örebro. Den gången klarade jag mig riktigt väl men under gårdagskvällen gick det sämre...

Jag befann mig igår i Kista för att liveblogga idag ifrån finalen av Årets Sous Vide-kock 2013 på Kistmässan och tänkte försöka spränga in en mils återhämtningsjogg före kvällsmaten.

Slask och is är inget idealiskt underlag men jag gnetade mig iväg fem kilometer bort från hotellet, tog några landmärken på vägen men insåg samtidigt att detta kunde gå illa eftersom jag tvingades svänga väldigt ofta.

Planen var att jogga precis samma väg tillbaka. Det gick inget vidare i mörkret...


Nu när jag i efterhand studerat kartan kan jag konstatera att det var efter drygt 7 km jag gjorde ett felaktigt vägval. Helt på det klara med att jag var snett på det blev jag först efter 8,5 km då jag hamnade på en mörk återvändsgata.

Tydligen lyckades jag sedan springa i en "cirkel" och nästa gång jag passerade 7 km-märket hade jag avverkat mina tänkta 10 km. Nu tog jag iaf en väg åt rätt vädersträck men ett par försök att vänligt fråga stockholmare om vägen höll på att driva mig till vansinne. FYRA ggr i rad slog olika personer blicken ner i marken och skyndade vidare utan att svara på frågan om vilket håll Kista låg. Den femte personen (vid 11 km) ledde mig åt fel håll och den sjätte gav till sist en vägbeskrivning genom Helenelund som fungerade.

13 km och ett litet äventyr rikare kom jag fram till hotellet i mörkret.

Hur gick då live-bloggandet idag? Bra, får man nog ändå säga. Här ses jag hänga avspänt med dagens konferencier Steffo Törnquist under en diskussion om mat, sprit och njutning:

2 kommentarer:

  1. Lite extra träning skadar aldrig. ;-)

    Hängde inte Steffo med på joggen som guide?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Steffo hade lite svårt att se njutningen i en snöslask-jogg!

      Radera