torsdag 29 mars 2012

Bra drag på cykeln

Efter att ha städat ur bilen (ska byta bil under torsdagen) kände jag att det fanns en massa kraft i kroppen och gjorde en rockad i träningsschemat. Motionscykelpasset på söndag flyttades plötsligt till onsdagskvällen.

Eftersom detta var mitt sista pass på 40 min innan jag går över till 50 min ville jag testa att gå ut lite lugnare för att känna lite på hur jag ska hantera nästa nivå. Följden blev att jag hade hur mycket krafter som helst kvar efter halva sträckan och då ökade jag på antalet varv per minut något. Efter en halvtimme hade jag fortfarande massor med extra krafter och öste på ytterligare lite och hela den sista minuten spurtade jag som en besatt. Följden blev att jag nästan oberörd gjorde min tredje bästa insats på cykeln med massor av krafter sparade. Äntligen ett riktigt styrkebesked!

Imorgon (idag nu faktiskt eftersom klockan passerat midnatt) är det dags för mitt första intervallpass utan backar. Exakt upplägg har jag ännu inte bestämt mig för men platsen lär bli den berömda Tallriken i Pildammsparken i Malmö. Den som passerar förbi under torsdagskvällen kan alltså mötas av en lustig syn i parken då en ensam dåre springer runt tunt och gör sitt yttersta för att plåga sig själv. Verkar sunt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar