onsdag 21 mars 2012

Ny leksak

Statistiknörden inom mig är så nära en extas som det rimligen går att komma. Idag anlände min nya kompis pulsklockan med posten. En Garmin 310XT som kommer bli en mycket trogen följeslagare i jakten på En Svensk Klassiker. Var så uppspelt att jag var tvungen att ta ett risigt foto på den i obruten förpackning:


Så här ser den ut på nära håll:


Eftersom det var träningsfritt i kalendern idag (mycket klokt med gårdagens backträning i minne) fick jag lura ut hunden på en kortkort kvällspromenad bara för att ha lite statistik och bilder att kika på då jag ju är löjligt nyfiken på vilka informationer det går att få fram.

Det blev 4 minuter och 41 sek lång promenad med en medelpuls på 76. Som mest skenade dock pulsen upp till 90 (när den lilla hårbollen fick vädring och drog iväg bort mot ett träd). Totalt tillryggalade vi 0,21 km (eller nja, hunden hann nog lite längre) och jag lyckades förbränna monstruösa 8 kalorier. Det sover jag säkert gott på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar