måndag 19 mars 2012

Uppsnack inför Kinesiska Muren

Imorgon smäller det! Första backträningen på schemat och jag är, idiotiskt nog, taggad till tusen. Den här morgonen vaknade jag med en bild på näthinnan av jobbkollegan Alex som hade lagt till sig med ett riktigt överlägset flin. Mycket obehagligt även om det inte var på riktigt.

Det kanske märks vad jag är ute efter här? Söker nämligen desperat med ljus och lykta efter dåliga ursäkter till varför det är ok att han kommer att rasta mig duktigt uppför Kinesiska Muren i Helsingborg imorgon.

Så här ser min topp 5 bortförklaringslista ut just nu:

1. Alex har ett träningsförsprång och är i nuläget kapabel att ta sig runt milen 10 min snabbare än jag.

2. Alex har redan tjuvtränat en gång i backen och känner till varendaste lömsk krökning och lutning längs stigen uppför kullen.

3. Alex springer på hemmaplan samtidigt som jag befinner mig mitt i hemskaste fiendeland och närsomhelst kan bli attackerad av något obehagligt väsen klätt i rött, blått och vitt som håller på HIF.

4. Helsingborg är ett blåshål och förväntad motvind passar mig illa (jag har ju dessutom en större kroppsvolym som skall möta vinden än Alex).

5. Omklädningsrummet (toaletten på kontoret) är dystert belyst (det gillar säkert Alex).

Sex gånger skall vi alltså upp för en backe jag aldrig sett men den senaste veckan hört desto fler rövarhistorier om. Förhoppningsvis kan jag erbjuda den nyfikne läsaren någon form av bilddokumentation imorgon kväll här på sidan. Om jag överlever...

Tack till alla som tänker på mig efter arbetstid imorgon - detta blir tufft!

2 kommentarer:

  1. Kommer ladda upp med att äta mellanmål för första gången i mitt vuxna liv!

    SvaraRadera