torsdag 22 mars 2012

(Smyg-)Klockpremiär

Träningsplanen krävde ett motionscykelpass av mig idag och jag lyckades trycka in det mellan jobbet och en lite lättare grabbkväll (ett par öl samt några spelbongar framför en hockeymatch som vi egentligen var måttligt intresserade av). Jag passade under cykelpasset på att testa pulsbandet för att samla på mig lite pulsdata inför träningen i framtiden. Så värst upphetsande att redovisa siffrorna just nu lär det dock inte vara då jag inte har någon form av referensdata att jämföra materialet med. Får återkomma till min puls på cykeln vid ett senare tillfälle helt enkelt.

Totalt lyckades jag ta mig fram 22,80 km. Det blir en snitthastighet på 34,20 km/h på level 12. Nu återstår ett 40 min pass innan jag ska växla upp till 50 min cykling enligt träningsplanen. Tror inte jag orkar hålla riktigt samma nivå på hastigheten när jag skall sitta och gneta på cykeln 25% längre (tidsmässigt). Vi får helt enkelt se...

Idag har jag dessutom kläckt en idé om hur jag ska angripa de två inplanerade 7 km rundorna i Bokis på lördag och måndag. Det blir ett nyttigt experiment över två testtillfällen med hjälp av pulsklockan och just de funderingarna kommer jag redogöra för lite noggrannare imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar