söndag 29 april 2012

Förkylningsbreak :(

Nej, någon utmaning i helgen blev det inte. Misstankarna ifrån torsdagens svaga löprunda visade sig vara välgrundade - en förkylning var på ingång och den bröt ut redan under fredagen i form av halsont. Under lördagen kände jag ytterligare lite i halsen och idag (söndag) har förkylningen gått över till snorfasen. Första gången jag är sjuk och/eller förkyld på mer än ett år vad jag kan minnas.

Inget allvarligt alls, men ändå helt otänkbart att träna. Utmaningen i Bunketorp utanför Lindome får vänta och mentalt försöker jag intala mig att några dagars break ifrån träningen kan vara helt perfekt nu efter träningsperiod nummer två som avslutas här i veckoslutet och redovisas på bloggen imorgon.

Men självklart är det irriterande när man har ledig långhelg och massor med tid att trycka in bra träningstimmar på. Det är dock låååångt kvar till mitt första viktiga stora mål (Lidingöloppet i september) och fortfarande en hel månad till mitt första tävlingslopp (LL on tour Karlskrona) så varför låta paniken sprida sig?

Näsdukar och en bra bok. Det är helgens melodi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar