lördag 21 april 2012

Morgontur före ny Österlenvila

Visste att det skulle bli tufft på motionscykeln denna lördagsmorgon. Två stenhårda pass tidigare i veckan borde ha satt sina spår, uppstigning och motion före frukost är inte min främsta specialitet och dessutom några glas vin och bubbel kvällen innan. Men jag var där på gymmet för att fullgöra mina plikter i träningskalendern och det var på något vis det viktigaste.

Gick ut i ungefär samma tempo som de senaste två gångerna på cykeln men lät bli att öka upp farten när jag blivit varm. Lät bli och lät bli förresten, jag kämpade frenetiskt för att hålla farten om man ska vara ärlig. Halvvägs in på passet låg jag i tempo som skulle ta mig precis över 27 km på 50 min men jag lyckades inte riktigt nå dagens mål och mätaren stannade mycket irriterande på 26,92 km. En fart på ca 32,3 km/h trots att känslan var mil ifrån hur det kändes senast då jag ju tom fick beröm av en biff. Är trots allt nöjd med min insats även om jag förra gången överträffade mig själv och gick över 28 km på samma tid men som sagt, visste på förhand idag att det skulle bli jädrans kämpigt bara att ta sig i mål så...ok it is.

Efter förra helgens lyxliv på Österlen har jag kämpat på rejält med viktig grundträning och den här helgen ger jag mig själv precis samma belöning, dvs ytterligare lyxliv på Österlen. Sticker alldeles strax med sambon, plockar upp farmor (90 år) på vägen och checkar in på Vitemölla Badhotell. Farmor fick denna upplevelse i födelsedagspresent av mig och det ska verkligen bli härligt att njuta tillsammans med två tjejer ifrån olika generationer i mycket lugnt tempo ute på vackra Österlen. Skaffa dig en härlig helg - det tänker jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar