tisdag 3 april 2012

Klantigt

Det var verkligen en total uppladdning inför backintervallpasset på Kinesiska Muren ifrån min sida idag! Såväl frukost som mellanmål inhandlades på en bensinmack på morgonen och intogs under heldagsmötet jag satt i på kontoret framför ögonen på imponerade medarbetare.

Direkt efter att mötet avslutats smög jag in som Stålmannen i en telefonkiosk på toaletten och skiftade utstyrsel. Det blev en riktig chock i ombytesövningen när jag halade fram skopåsen och upptäckte att jag fått med sambons vänstersko och min egen högersko. Omöjligt att springa således..

I ren uppgivenhet gick jag runt och poserade lite på kontoret som värsta modelejonet i svarta lågskor och träningsbyxor till allmänhetens förtjusning innan jag tog bilen hem med svansen mellan benen.

Skam den som ger sig efter ett sådant fiasko! Torsdagens cykelpass flyttades till tisdagen och jag satte mig på motionscykeln i Malmö istället. I den nya (andra) träningsperioden är cykelpassen utökade från 40 till 50 minuter och jag höll mkt konsekvent ett tempo på drygt 32 km/h på level 12 hela passet ut. Ingen spurt, ingen maximal tömning, endast ett kvitto på att 25% ökning av tiden på cykeln inte var något bekymmer - precis som planerat - fast på fel dag...

Får se när jag vaknar imorgon hur benen känns och det får avgöra om backintervallerna skall förläggas till imorgon eller i övermorgon. Min enorma klantighet kommer då inte att få sätta käppar i hjulen för träningen den här veckan. Djup suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar