lördag 14 april 2012

Överdriven hälsolördag

Den okrönte konungen av slaskig hämtmat har idag stått för sitt vuxna livs mest hälsosamma lördag so far. Först en mil terränglöpning och sedan det här:


Hur är det möjligt att undertecknad efter en mils löpning på eget initiativ går och hämtar ut en vegetarisk wrap för horribla 110 sek på Raw Food House? Ja, jag vet då inte... Den här satsningen tycks stundtals gå helt överstyr. Svar saknas. Punkt.

Kanske kanske kan det vara kopplat till entusiasm över den fina utvecklingskurvan i spåren. Idag sänkte jag mig på Bokismilen med ytterligare ungefär en minut och sprang in på 54:29 (5:27/km). Framförallt är jag nöjd med sättet jag gjorde det på. Det fanns en tydlig tidsplan för första halvan av loppet som jag höll mig väldigt noga till med undantag av ett ofrivilligt stopp för att knyta vänstra skosnöret.

Första två kilometerna på 10:37 vilket var hela 47 sek långammare än senast. Men oj så mycket mer kraft jag hade under resten av loppet! Även om backarna på km 7 & 9 var riktigt kämpiga så rasade tiden inte alls iväg på samma sätt som senast och min sämsta km-notering landade på hyggliga 5:45. Jämn fart är en bättre taktik helt enkelt!

Haren då? Vi lyckades inte synka våra kalendrar så det blev ensamlöpning vilket säkerligen räddade min prestation.

Dagens lärdomar:

1) Knyt skorna ordentligt!
2) Fäst pulsbandet ordentligt så det fungerar!
3) En wrap med lite rivna morrötter, avokado och linser kan säljas för 110 sek till kunder som blivit helt hälsoförvirrade i jakten på en Svensk Klassiker.

Nu dröjer det ett ganska bra tag innan jag kör milen igen. Nästa Bokispass blir på årslängsta distansen 13 km i mitten av nästa vecka men först väntar Kinesiska Muren*8 på tisdag. Urk!

Innan dess blir det dock ultramys. Julklappen till sambon skall avnjutas på Österlen där det blir Krosöndag med övernattning och sedan semester på måndag. Sannolikt lite bloggvila i ett par dagar således! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar